Št. 11 - Varne točke

V zadnjih mesecih zaradi zdravstvenih težav sicer manj prostovoljim, ampak preden so moje težave postale skorajda neznosne, sem to zelo rada počela in letos marca sem med drugim v Zagorju na osnovnih šolah predavala o Varnih točkah.

Več o tem, kaj varne točke sploh so, si lahko preberete na tej povezavi.

Vir: UNICEF spletna stran
Prvo delavnico o VT (varnih točkah) sem preko Zagorskega mladinskega centra izvedla leta 2015, ko o izvajanju tovrstnih delavnic nisem imela pojma o pojmu in sem bila še zelo lesena in zelena. Priznam, da me je bilo takrat zelo strah in prepričana sem, da strahu niti nisem preveč dobro skrila pred otroki. K sreči je kolegica, ki je delavnico izvajala skupaj z mano, imela več izkušenj in mi je zato večkrat priskočila na pomoč. Če ne bi bilo nje, bi me otroci takrat čisto pohodili.

Potem se je seveda zgodila Portugalska, kjer smo imeli podobne delavnice vsak teden in kjer sem si pridobila nekaj kilometrine. Tako sem letos marca, ko je spet napočil čas za VT, bila bolj samozavestna, sigurna sama vase in zadevo speljala tako, kot bi jo morala že dve leti nazaj.

Zame je največji izziv pri izvajanju delavnic to, kako narediti delavnico zanimivo otrokom. Tudi sama sem včasih obiskovala osnovno šolo in vem, da smo bili vedno navdušeni, če nam je pouk po urniku odpadel in smo namesto matematike imeli kaj drugega. In da so se nekateri moji sošolci potem obnašali res grozno do izvajalcev teh delavnic. Kot da bi tekmovali, kdo bo bolj nesramen.

Včasih so otroci res pridni, sodelujejo pri igrah ter jih zadeva, ki jim jo predstavljaš, res zanima. Spet drugič pa imaš občutek, kot da si vstopil v živalski vrt. Nikoli pa ne moreš točno vedeti, na kaj boš naletel, saj so si razredi in otroci res zelo različni.

Moja najljubša stvar pri izvajanju teh delavnic pa ni priprava nanje, niti izvedba, ampak branje mnenj otrok, ko se vse že zaključi. Otroci svoje mnenje o dnevu napišejo na listke, ki jih nato skupaj s soizvajalko prebereva šele ob evalvaciji. Vsaj tako smo delale to leto, seveda je načinov, kako od udeležencev dobiti feedback o delavnici, ogromno.

Sicer se mnenja večinoma ponavljajo (da je bilo v redu, super, ok, da jim ni bilo všeč...), a včasih se najde kakšno, ki ni samo copy-paste. Takšnih mnenj, naj bodo pozitivna ali negativna, se zelo razveselimo, saj so nam v veliko pomoč pri pripravi naslednjih delavnic.

In če so otroci od same delavnice odnesli vsaj kakšno novo informacijo in bodo o stvareh, ki so jih slišali tisti dan, povedali še komu, je naš trud poplačan.

Foto: osebni arhiv

Priljubljene objave